Mia Nacházelová
Střední škola Kateřinky – Liberec, s.r.o.
1. Zadání a účel projektu
Cílem bylo navrhnout dětský edukační sedací nábytek, který spojuje pohodlí, bezpečnost a vzdělávací funkci. Návrh je ergonomický, snadno udržovatelný a uzpůsobený konkrétní věkové skupině. Projekt zahrnuje výzkum, návrh, výrobu a prezentaci finálního produktu podporujícího učení a kreativitu.
2. Název a koncept
„LOOPIO“ vychází ze slova „loop“ (smyčka) a symbolizuje nekonečno. Design tvoří plynulý, symetrický tvar, který se dá neustále opakovat. Symetrie odkazuje na rutinu spojenou s autismem. Inspirací byly puzzle – symbol složitosti autismu. Dva půlkruhy zapadají přesně do sebe a tvoří organický, harmonický celek.
3. PECS systém komunikace
PECS (Picture Exchange Communication System) je jednoduchý systém neverbální komunikace pomocí piktogramů. Kartičky (8×6 cm) lze vkládat do 1 cm širokých a 1,8 cm hlubokých drážek v sedací ploše. Děti skládají kartičky za sebe a tvoří věty, čímž rozvíjejí motoriku i komunikaci.
4. Materiály a konstrukce
Nábytek je vyroben z jasanové překližky (18 mm) a masivního jasanu (16 mm). Spoje jsou kolíkové, doplněné kovovými úhelníky. Konstrukce se skládá ze dvou půlkruhových desek spojených nosnými příčkami a skrytou výztuhou. Povrchová úprava je netoxická, matná a zvýrazňuje kresbu dřeva, přičemž stimuluje hmat.




